Home > Arts > Arte garaikidea: Anselm Kiefer

Arte garaikidea: Anselm Kiefer

Hurrengo artikulua Anselm Kiefer-en inguruan diharduko da. Hala bada, hurrengo paragrafoetan artistaren bizitza eta honek artean izan duen eragina ikusiko da. Beraz bizitzatik hasi eta bere artelanen aipamenekin amaituko da posta.

Artista garaikidea da Kiefer eta mundu mailan oso ezaguna bilakatu da; bereziki, lantzen dituen artelan izugarriagatik eta horietan islatzen dituen ideiengatik. Artista honen artelanak hainbat museotan aurkitzen dira egun. Guggenheim Museoak aspalditik kontserbatzen ditu bere lanak, eta beraz museo honetara jotzen bada bere lanak izango dira ikusgai.

Guggenheim Museoko librurutegian artista honi zuzendutako liburu anitz aurkitzen dira eta horien artean Guggenheimeko Bilduman esaten da Anselm Kiefer hirurogeita hamar eta laurogeita hamarreko hamarkadetako artista garrantzitsuenen artean aurkitzen dela. Horrez gain, adierazten da ere, Kieferrekin batera nagusitu ziren artista horiek guztiak II. Mundu Gerraren garaian jaiotakokoak direla; denak izugarrizko konbultsio politikoaren garaian jaioak. Hala bada, horiek modu desberdinetan 60ko hamarkadatik egokitutako ahalmen ideologiko, ekonomiko, sozial eta politikoaren aurka atera ziren. Artistek bide eta espresio formal desberdinetan bideratu dituzte beraien manifestuak.

Anselm Kiefer Alemaniako Donaueschingen herrian jaio zen 1945eko martxoaren 8an, eta urte horretan Bigarren Mundu Gerra amaitzear bazegoen ere, oraindik herrien arteko liskarrak eta arazoak pil-pilean zeuden.  Arte de Hoy webgunean honako azalpena ematen da artista honen eta bere obren inguruan:

Ansel Kiefer está preocupado a lo largo de toda su carrera artística por la búsqueda de la identidad de Alemania, destrozada por el nazismo y la II Guerra Mundial, pero también por la espiritualidad, la fuerza de la naturaleza y la alquimia. Kiefer remite en sus obras, constantemente al pasado, a la muerte y a la memoria.

Beraz, Kieferren artelanetan Alemania eta nazismoa egongo da islatuta; hain zuzen ere, alemaniako gizarteak bigarren mundu gerraren ondoren jasandako ondorioak islatzen ditu. Ondorioak larriak izan ziren eta honek sentitzen zuena eta ikusten zuena artelanetan errepresentatzen zuen. Hala edo nola, bere sentimenduak askatzeko modu bat zen hori.

Artistaren estiloari dagokionez, Bilboko Guggenheim Museoaren bilduman ikus daitekeenez, George Baselitz, Sandro Chia, Francesco Clemente eta beste hainbat artista bezala, 80ko hamarkadan Alemanian sortzen den mugimendu neoexpresionismoko sustatzaile ukaezina da. Beraz, Kiefer neoexpresionista da.

Neoexpresionismoa, bereziki, artelanen tamaina izugarriagatik, erabiltzen diren gaiengatik eta horien interpretatzeko moduagatik nabarmentzen da, Wikipediako artikuluak jakinarazten duen legez. Arte estilo honetan erabiltzen den teknika oldarkorra honela definitzen da: “dripping”, tela zatiaren gainean bortizki aplikatutako pintzelkada deritzo. Oro har, artelan figuratiboak dira neoexpresionismoan lantzen direnak; hala ere, ez da abstrakzioa baztertzen. Gama kromatikoen kontrastea ere nabaritzen da artelan horietan. Korronte artistiko hau gerraostean Alemaniako historiari aurre egiten dion lehenengo mugimendu artistikoa da; eta, artistek garai horretako gaiak ironiaz interpretatzen dituzte.

Kieferren obrak dituen ezaugarri neoexpresionistengatik ez ezik bere artelanen tamaina izugarriagatik eta horiek burutzeko erabiltzen dituen gaiengatik ere bereizten dira. Hain zuzen ere, neoexpresionismoaren beste ezaugarrietako bat da tamaina. Horrez gain, erabiltzen duen materiala ere berezia izaten da: emultsioa, akrilikoa, gatza, xilografia… Eta erabiltzen dituen hainbat elementu konposizio kimikoen bitartez lortutakoak dira.

Anselm Kiefer, artista alemanaren obrak bi etapa jasan dituzte, Guggenheimeko webgunean jakinarazten denaren arabera: alde batetik 70 eta 80ko hamarkadetan landu zituen obrak ditugu, eta bestetik, 90eko hamarkadatik aurrera jorratutakoak. Hasieran  Alemaniako historia errepresentatzen zuen bere obretan; historia ez ezik, mitologia eta erlijio kontuak ere errepresentatzen zituen. Laurogeita hamarreko hamarkadatik aurrera, berriz, gai unibertsalagoak lantzen hasi zen.

Bere obrak:

– Titulurik gabea (Rhin ibaia) [Onhe titel (Der Rhein)] (1982).

– Munduko jakinduriaren bideak: Hermann-en borroka (Wege der Weltweisheit: die Hermannsschlacht)

– Bi ibaien lurra (Zweistromland, 1995).

– Ekiloreak (Tournesols, 1996).

– Gau-orden ospetsuak (Die Berúhmten Orden der Narcht, 1997).

Eta amaitzeko ondorioztatu daiteke Anselm Kiefer egungo artean artista garrantzitsu bilakatu dela. Izan ere, hasieran esan bezala, lantzen dituen obrengatik, eta horiek errepresentatzeko moduagatik da hain garrantzitsua. Hauxe esaten da Bilboko  Guggenheim Museoko bilduman: 

Anselm Kiefer se ha consagrado como uno de los artistas más importantes dentro del panorama del arte contemporáneo internacional. Tanto su particular producción artística como los temas y cuestiones que aborda desde la más profunda seriedad y conocimiento, le otorgan un lugar prominente dentro de la historia del arte contemporáneo.

Erreferentziak:

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: